måndag 1 oktober 2012

Vad min matte köpte där borta i

Bratislava hade man ju kunnat hoppa över att visa , för 
INTE en endaste grej var till mig denna gången heller :(
Hon påstår att det inte fanns en endaste Djuraffär i den där staden , 
stackars alla hundar och katter och marsvin och kaniner och fåglar 
 , jamar jag bara !!


Hon hittade i alla fall en söt liten porslins katt :)


En flaska sprit med Enbär i som säkert är helt odrickbar *fniss*


ett porslins ägg till min husse 



ytterligare ett porslins ägg till min husse *suck*


en keps till hunden ??
Nä hä , den köpte visst min matte för att skydda ögonen mot den skarpa solen. Dom hade mellan +20 C och + 30 C och strålande solsken  alla dagarna/kvällarna  , förutom på hemrese dagen :)


Min matte köpte en MASSA tröjor !!
 Enligt min matte  så var det "bara" 4 stycken !!



Den ena glittrigare än den andra :)



Den här tycker jag passar min matte som handen i handsken *fniss*



Givetvis så köpte min matte den obligatoriska T-shirten också :)




Nämen matte det är inte sant ??!!



Hade du vett att köpa massor med Katt-kyssar till mig i Djuraffären här i stan i lördags ??!!
Nom Nom Nom :)


Så min matte är nästan förlåten för att hon INTE hittade något att köpa till mig där i Bratislava , men bara nästan ;-)

21 kommentarer:

The Furries of Whisppy sa...

What are those cat kisses? Are they really for kitties?
"Here Comes Trouble". HAH! We love that!

BeadedTail sa...

Looks like your mom enjoyed shopping on her trip and we're glad she remembered to get you something! We need one of those trouble shirts for our mom too!

Katten Gustav sa...

Låter skumt att det inte skulle finnas någon djuraffär där. Undrar just hur noga hon letade? Ibland får jag en känsla av att letande efter angelägna butiker inte har högsta prioritet? Kläder, däremot, DET hittar de! När matte var i Amerikatt hade hon en hel resväska med nya kläder, men vad fanns till mig?? Just det.

Kurre Sjuan Sotan och de andra sa...

Tur att du fick något i alla fall vi fick inget annat en massa kel när mamma och pappa varit borta

Aamor sa...

Ja ge dig inte för fort trots alla katt kyssarna. Coola tröjor.
Märkligt att hon inte hittade en enda djuraffär, hon har nog inte letat efter det först och främst och det kanske kan förlåtas men ändå, hihi!
Mer katt kyssar, hihi!

Nosgos

Unknown sa...

It seems that your mummy likes Bratislava ! I see also that a new cat came back with her. Hope you're not to jealous dear Kjelle Bus.
Big Hugs and Meows

Sparkle sa...

A whole city with no pet stores? I'm shocked! Either that, or your human is fibbing a little bit...

Lyckopiller sa...

Du är för söt! Bratislava verkar vara ett varmt och skönt tälle!

Mary, Fröken Tott och Adam sa...

Trots att hon inte köpte något åt dig så verkar hon köra på kattema iallafall:)

Dui och Deco sa...

Det där att skylla på att det inte finns några presenter känner vi igen, bra att matte köpte kyssar i alla fall.Nosbuff

Anonym sa...

Underbara saker ♥...
Hihi härligt att du förlät din matte,Kjelle-Bus eller tja...nästan hihi
/NooooooooooosPussssssss söta du!

Mollie sa...

Translater not working..but it looks like you have been on a shopping spree..bol I'll have the sweeties Charlie xx00xx
Mollie and Alfie

Cathy Keisha sa...

I don't think this is a forgivable crime. MOL!

Kattson sa...

Men vad skulle matte i Bratislava att göra när det inte fanns en enda kattaffär?

Oskar sa...

I'm glad you at least got some cat kisses!

Nubbin wiggles,
Oskar

CATachresis sa...

I hope you find it in your heart to forgive her, Kjelle Bus! Otherwise, here comes trouble!!, lol

LP sa...

It looks as though your Mama found some great things on her trip! No pet stores?!! Not even one?!!! Hmmmmmmm....Well frankly , that is a tad difficult to believe!!! Kjelle, that means only one thing and as usual we are encouraging you....Revenge!!!


the critters in the cottage xo

Unknown sa...

My Mommy wants to shopping with your Mommy!
Kisses
Nellie

Unknown sa...

SUck va jobbig er Matte är.
Precis lika jobbig som vår liksom.
Hon är också ute och fladdrar och far nästan jämt.
*suckar tungt*
Tazz&Kram

Memories of Eric and Flynn sa...

Looks like your mum enjoyed her shopping. Was she wearing blinkers so she didn't see any pet shops?

A Tonl sa...

We're still trying to wrap our minds around JUNIPER liqueur...MOL! But hey, looks like you got some NOMS out of the trip! SCORE!