söndag 16 oktober 2011

Min matte tycker att denna skylten ...

borde sättas in överst på detta inlägg
 min matte säger att denna skylten ,
passar mig perfekt !


Bara för att hon råkade hitta mig ,
högst upp på bokhyllan i hallen för en stund sen :)


Hur jag kom upp hit ?
Jag hoppade så klart :)
 Min matte säger att hon tror att jag fått idéen från Derry
som är en av katterna på bloggen Fuzzy Tales
Förstår INTE alls , varför min matte tror det ;-)


Matte , du har missat att damma lampan !!


Inte ofta man ser två änglar på samma bild ;-)



Trevlig söndag önskar jag alla som tassar in här !

26 kommentarer:

Fuzzy Tales sa...

LOL! Well done! Derry is very proud of you, and so is Nicki, who's always been a bit naughty! :-D

NoOne sa...

*Mjauuthihii* Du är sååå söt/Nospuss från oss!

Hjulia huller om buller sa...

Hihi... bilden passar dig bra, jag förstår precis vad din matte menar, när jag ser de övriga bilderna *fniss* Jättefina bilder som alltid!

=^.^=

Nospuss busfrö å en kram till din matte.

Ville Fjutt-Fjutt, kallad Fjutten! sa...

He he! Två änglar på samma bild! Du är ju för härlig, högt läge ger ju hög status!

Anonym sa...

My kitty Hissy Fit Jones likes to sit on top of the kitchen cabinets. Must be a cat thing.

lillies lya sa...

hahaha
vi tror dock att busighet är något som människor hittat på bara för att de inte klarar av saker lika bra som vi. Om vi hoppar (eller som Kajsa gör: klättrar) upp på bokhyllan, så är vi busiga. Om människor hade kunnat hoppa upp på bokhyllorna, så hade det varit "snällt". pffffft säger vi!
nosgos å gottisar
Maurice & Kajsa

Daisy sa...

Oh, I love climbing up real high, too!

Katnip Lounge sa...

ha ha ha!!! How can you be naughty when you're an angel?

Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan sa...

Fin du är på bilderna, missevän, mjau
Ha en fin fortatt jamars helg

Kattfamiljen sa...

Hihi tycker skylten va bra :-)

Ojoj va högt upp du hoppat. Hihi bra att du påminner matte om vart hon glömt att damma ;-)

CATachresis sa...

haha! So angels CAN be naughty! Love the last picture :)

meowmeowmans sa...

Impressive, Kjelle! Way to be naughty! :)

Whisppy sa...

You? Naughty? Impossible! You're just doing your duty to ensure that every bit of the house is clean and safe. And that includes the top of the book shelf!

kattmamman sa...

Åh, va fin du är! Och du är himla finurlig måste jag säga, tur att inte mina kikar på bloggen varje dag ;). Kramizar

Boo-Bah AKA Iris sa...

Wow! You are a good climber! It is a cat thing to sit in high places and rule the humans below! :)

Geraldine sa...

What gorgeous kitties! Mr. Cheddar loves your blog too. Happy Week, G

We love LUNA sa...

MOL that is an amazing performance!I think you are such a fabulous climber!I'm proud of you my friend, congrats!
Luna

Maya sa...

fniss, du är för söt!!!

Mr Puddy sa...

MOL...Yep ! We cats are joking ..tee..heh
and I think human love us because of that ; )
Cool ! you can get up there !
Enjoy up high
Purrs

Max och Måns sa...

Jamars vilka fina bilder på dig Kjelle!
bra att kolla städningen med.
;-)

Kattson sa...

Så bra att du gör den andra ängeln sällskap. Ni passar så bra ihop.

BeadedTail sa...

We can't see what you did that's naughty! Your mom is silly!

AnneSofie sa...

Högt uppflugan planer som alltid ser jag.

Jag tycker som sagt inte att jag ska behöva läsa och godkänna allt innan man pupliserar men man blir så trött när man finner att fem/sex inlägg på raken bara är blaj.
Folk som inte har annat för sig än att grisa ner hos andra.
Men det stämmer nog delvis med det du sa om att de inte skriver om det står att kommentarer ska godkännas först.
FÖRUTOM EN UTAV DEM.
Ha en fin vecka hörru och akta så du inte trillar ner

simszanne sa...

Det känns ju lite oväntat att en sån pälsboll ska hoppa på det sättet, det har mina långnäsor inte ens vågat prova sig på :)

Frasse sa...

Du gör dig SÅ bra på bokhyllan, Kjelle! För övrigt är bokhyllehopp en av de få kattrobatiska övningar jag fortfarande utövar :-)
Tassklappar

Unknown sa...

Oh Kjelle Bus, I'm catching up on posts as I have been rather busy with work this week - I'm so glad I didn't miss this one! You look so cute up on that shelf (and proud of yourself too!!) :)