lördag 4 december 2010

Kjelle Bus veckorapport :)


Som vissa av er kanske läst så var ju matte o husse på julbord förra lördagen med uppträde o en massa julamat o sen var där visst en massa fyllesvin där också.
Men tror ni att dom tog med sig något gott hem till mig ??!!
Nää , då inte så mycket som en inlagd strömming hade dom packat ner i mattes handväska :(
Tycker jag var mer än taskigt faktiskt !!!

En himla massa foton har som vanligt tagits på mig i veckan och det måste man ju övervaka hur dom används !!!


Jobbigare än man kan tro faktiskt !!!


Trotts vinterkylan så har man minsann blivit utsläpad på promenad. Åh , det mer än en gång dessutom :(



Inte ett ord om att jag skulle vara lik Rudolf med röda mulen , tack !!!






Tur det finns fåglar att spana på :)






Rudolf med .... nosen :)
Lägg av matte , det är mitt tangentbord NU !!!




Som tur var så frös matte också , så vi kunde gå in o värma oss !!!











Närbild på min ROSA nos !!!


Gissar att ni är jättenyfikna på hur det går med min musodling i blomkrukan ??!!
Den har inte förökat sig , men .....


Jag har varit lite småpestig i veckan enligt husse , vet inte riktigt vad han menar med det ???
Är det nåt fel på att vara nattpigg/morgonpigg o vilja busa ??!!
Inte kunde jag väl heller hjälpa att köksvasken var full med blötlagd disk när jag hoppade upp där !!!
Jag kunde visst orsakat något som heter översvämmning i det så kallade badrummet också , påstår husse i alla fall.
Jag som bara ville bada !!!
Hade precis tryckt ner proppen o börjat tappa upp vatten , när givetvis husse upptäcker mig :(
Åh , NÄÄÄ så kul fick man visst inte ha det heller !!!
Hoppa upp på hatthyllan kan jag däremot hålla med om att det inte var någon bra idé.
För dom 2-benta har lagt sååå mycket grejer där , så när jag hoppade upp så ramlade både jag o en massa mössor o vantar ner med en duns.
Fick faktiskt lite ont i rumpan :(

Pestigast har nog faktiskt matte varit i veckan ??!!
Hon har fått för sig att jag ska vara Tomte här i år = STÖN !!!

Men det tänker inte jag gå med på alls , så det så !!!
Det är bara att fetglömma , matte !!!
Jag drar mössan över huvudet , så tji fick matte !!!


Måste ju visa det snygga dassalocket som matte o husse köpt till mig att sitta/titta på :)

Det var väl min vecka i stora drag.
Ha det gott där ute alla 4 och 2-beningar :)

P.S
Matte säger att jag ska påminna om att ni ska rösta på mig i Hallands Postens Lussekatts tävling !!!
För matte vill himla gärna att jag ska komma med i Lussekattskalendern 2011.
OK då , jag vill väl också vara med i kalendern :)
Tror nämligen det kan vara ett bra sätt att ragga söta kattjejer på ;-)

Man skickar ett sms till 72099
Skriver i meddelandet = HP LUSSEKATT K3 o därefter sitt namn o adress ( om man vill ha chansen att vinna biobiljetter)
Kostar 5kr + trafikavgift o man kan rösta fram till den 8 december.

Inga kommentarer: