lördag 6 november 2010

Kjelle Bus har ordet :)


Idag så sov matte o husse JÄTTELÄNGE !!!
Så när dom väl masade sig upp ,
så var jag JÄTTE HUNGRIG !!!
Jag åt nästan upp 2 msk torrfoder i ett naffs :)
Sen busade matte lite med mig medans husse matade fiskarna o sen så lämnade dom mig alldeles ensam ! Dom skulle visst in o kolla på möbelrean på Rowico , jag tycker minsann att det finns fullt tillräckligt med möbler att klättra i här redan.
Dom var inte borta så länge o dom kom hem utan några nya möbler , men med 1,5 kg fiskmat. Dom måste vara ena riktiga matvrak husses fiskar ??!!
Sen tog matte ut mig på lördagspromenad :)














































När vi kom in så skulle matte torka tassarna på mig , men det tyckte inte jag var någon god idé alls !
Så jag sprang iväg JÄTTEFORT !!!
Gjorde JÄTTE FINA tassavtryck på golvet i hela hallen , innan matte fick fatt på mig igen :)
Sen drack dom 2-benta kaffe igen o jag fick lite middag. Vi satt i all godans ro o tittade på 5th Gear på TV`n när det plötsligt blev ett fasligt levandes utanför o sen pangade det som bara den o då blev jag jätterädd !!! Matte sa att jag inte behövde bli rädd när jag var inne , för det var bara dom skjutglada grannarna som sköt på Kvackisarna. Matte påstår att skjuta på Kvackisarna i dammarna inte är någon jakt utan snarare slakt.
Eftersom dom är inplanterade i dammarna så flyger dom ju inte ens när dom ser en människa !!!
Sen så har husse o matte suttit vid datorn mest hela eftermiddagen/kvällen o trixat med något som ska bli en tjusig tavla eller vad det nu var ??!!
Vad vet jag , för jag har intagit min plats under databordet ;-)



Inga kommentarer: